Uw webbrowser is verouderd. Update uw browser voor meer veiligheid, snelheid en de beste ervaring op deze site.

Eervol onderscheiden: Directeur Wolf D. Meier-Scheuven van BOGE

vrijdag, juni 23. 2017

Ondernemer van 2017 in Ostwestfalen-Lippe
Eervol onderscheiden: Directeur Wolf D. Meier-Scheuven van BOGE

Wolf D. Meier-Scheuven, directeur-aandeelhouder van BOGE KOMPRESSOREN, ontvangt de onderscheiding “Ondernemer van 2017 in Ostwestfalen-Lippe”. Om de twee jaar belonen het verbond “Die Familienunternehmer” en de Vereniging van banken in Bielefeld leiders die zich inzetten voor een bedrijfsleiding met visie, innovatieve productontwikkeling en maatschappelijk engagement. Voor het eerst reikt de jury een geldbedrag van 3.000 euro uit. De officiële prijsuitreiking vindt op 12 oktober plaats op de Universiteit van Bielefeld.

Sinds 22 jaar staat Wolf D. Meier-Scheuven, inmiddels de vierde generatie, met succes aan het hoofd van het familiebedrijf dat zijn overgrootvader in 1907 begon. In die tijd heeft BOGE KOMPRESSOREN zijn omzet meer dan verdrievoudigd. Met zo'n 800 medewerkers is het personeelsbestand ruim verdubbeld. Deze ontwikkeling ging gepaard met een succesvolle internationalisering van de bedrijfsactiviteiten en de modernisering van de administratie en fabricage. Zo werd de productie in Bielefeld uitgebreid en werden er nieuwe productielocaties in China en in de Duitse deelstaat Saksen in bedrijf genomen. BOGE behoort tot de toonaangevende aanbieders van systemen voor persluchttechnologieën – het bedrijf werd al twee keer onderscheiden met de innovatieprijs van Ostwestfalen-Lippe.

Onderscheiding voor verantwoord ondernemerschap

“Ik ben blij met deze onderscheiding en ik ben er erg trots op. Maar zonder de prestaties van mijn voorgangers en de ondersteuning van mijn collega's Rolf Struppek en Thorsten Meier, en veel andere personen binnen BOGE was dit voor ons niet mogelijk geweest”, benadrukt Wolf D. Meier-Scheuven, directeur-aandeelhouder van BOGE KOMPRESSOREN. “Ik zie de prijs als extra motivatie om me samen met de andere medewerkers van BOGE te blijven inzetten voor economische en maatschappelijke vooruitgang in de regio.” Medewerker- en gezinsgerichtheid zijn belangrijke waarden bij BOGE. Dat heeft zowel betrekking op het werk zelf als op de betrokkenheid bij de regio. Als lid van sectornetwerken en als partner van scholen en hogescholen zet het bedrijf zich actief in voor de duurzaamheid van de regio Ostwestfalen-Lippe. Ook Wolf D. Meier-Scheuven is een toonbeeld van deze betrokkenheid. Sinds 2014 is de 57-jarige ondernemer president van de Kamer van Koophandel van Ostwestfalen. Sinds 2008 is deelstaat Noordrijn-Westfalen en heeft hij zitting in de raad van bestuur van de Duitse machinebouwvereniging VDMA.

De prijs “Ondernemer van het jaar in Ostwestfalen-Lippe” wordt sinds 1992 toegekend, dit jaar voor de 19e keer.

Over BOGE

Met meer dan 100 jaar ervaring behoort BOGE KOMPRESSOREN Otto Boge GmbH & Co. KG tot de oudste fabrikanten van compressoren en persluchtsystemen in Duitsland. Het bedrijf is een van de marktleiders. Of het nu gaat om High Speed Turbo-compressoren, schroefcompressoren, zuigercompressoren, scrollcompressoren, hele installaties of losse machines – BOGE weet raad met de meest uiteenlopende vragen en voldoet aan de hoogste eisen. Nauwkeurig en kwaliteitsbewust. Het internationaal opererende familiebedrijf heeft 750 medewerkers, waarvan er zo'n 450 op het hoofdkantoor in Bielefeld, Duitsland werkzaam zijn, en wordt geleid door Wolf D. Meier-Scheuven en Thorsten Meier. Zijn internationale klanten biedt BOGE met een groot aantal verkoopbureaus en dochterondernemingen een uitgebreide service. De onderneming levert haar producten en systemen in meer dan 120 landen over de hele wereld.

BOGE-contactpersoon

Telefon: +49 521 52810-1030