Uw webbrowser is verouderd. Update uw browser voor meer veiligheid, snelheid en de beste ervaring op deze site.

Oliegesmeerde schroefcompressoren vervullen wensen van afnemers

vrijdag, april 21. 2017

BOGE ontwikkelt verder aan de C-serie
Oliegesmeerde schroefcompressoren vervullen wensen van afnemers

Met verbetervoorstellen van gebruikers en vakhandelaren gaat BOGE KOMPRESSOREN door met ontwikkelingen aan de oliegesmeerde schroefcompressoren van de C-serie.

Engineering zoals de klant dat wenst – dit is de basis waarop BOGE KOMPRESSOREN een nieuwe oliegesmeerde schroefcompressor in de vermogenscategorie tot 22 kW ontwikkelt. De compressor C 22-2 die op de beurs voor het eerst aan het publiek werd getoond, zal zowel voor montage met als zonder ketel verkrijgbaar zijn, en met een optionele gemonteerde persluchtdroger. Onderhoudsvriendelijkheid, geluidsreductie en efficiëntie staan centraal bij de verdere ontwikkelingen, die voor de hele C-serie zullen gelden. Onderdeel daarvan is ook een nieuw, qua vermogen geoptimaliseerd compressorblok voor het vermogensbereik van 7,5 tot 11 kW. In 2018 moet de introductie van de nieuwe C-2-serie zijn afgerond.

“Het vermogenssegment van 2,2 tot 22 kW dekt zo'n 2/3 deel van het wereldwijde marktvolume”, vertelt Markus Henkel, Product-Marktmanager van BOGE. “Met de C-2-serie ontwikkelen we onze bewezen C-serie continu verder en houden daarbij rekening met de wensen van klanten en handelaren.” Binnen dit vermogenssegment nemen machines op ketels en met droger een groot deel voor hun rekening. Bij de nieuwe compressorserie tot 22 kW geeft het familiebedrijf uit Bielefeld daarom de hoogste prioriteit aan de technologische ontwikkeling van de C-2-machines. De serie is geschikt voor montage op ketel en vloer en zal optioneel ook met droger leverbaar zijn. Een compleet persluchtstation kan zo eenvoudig op een zeer klein oppervlak worden gemonteerd. De besturing kan variabel voor vloermontage boven en voor ketelmontage aan de voorkant worden gemonteerd. Daardoor is het ontwerp ergonomisch verantwoord. Om de werking van het systeem te verbeteren en aan de steeds hogere eisen qua efficiëntie te voldoen, schakelt BOGE bij de frequentiegeregelde C-2-schroefcompressoren om van riemaandrijving naar directe aandrijving. Om verdere energiebesparingen te realiseren, biedt het bedrijf optioneel een frequentiegeregelde ventilator en IE4-motoren. Dit leidt tot een lager geluidsniveau en een lager opgenomen vermogen. Door een nieuwe plaatsing van componenten kan het jaarlijkse onderhoud eenvoudig vanaf een kant van de machine worden uitgevoerd. Door de variabele koelluchtafvoeropening is bovendien de aansluiting op het afvoerkanaal flexibel, zodat de afgevoerde warmte kan worden gebruikt.

Nieuw compressorblok “Made in Germany”

BOGE besteedt speciale aandacht aan het vermogensbereik van 7,5 tot 11 kW. Daarvoor ontwikkelde het bedrijf zelf een nieuw compressorblok. Dit voldoet aan de hoogste efficiëntievereisten en biedt een zeer goede capaciteit-efficiëntieverhouding. Ontwikkelingsdoelen zijn een verbeterde performance, een stillere loop en een lager opgenomen vermogen. Daarnaast moet dit compressorblok net als veel andere C-2-modellen ook voldoen aan de BAFA-regels (Duitse Federale Bureau voor Economie en Uitvoercontrole).

Op de Hannover Messe Industrie 2017 presenteert BOGE prototypes van de nieuwe schroefcompressor C 22 LFR en een nieuw compressorblok. De C-2-schroefcompressor wordt vanaf 2018 geïntroduceerd.

Over BOGE

Met meer dan 100 jaar ervaring behoort BOGE KOMPRESSOREN Otto Boge GmbH & Co. KG tot de oudste fabrikanten van compressoren en persluchtsystemen in Duitsland. Het bedrijf is een van de marktleiders. Of het nu gaat om High Speed Turbo-compressoren, schroefcompressoren, zuigercompressoren, scrollcompressoren, hele installaties of losse machines – BOGE weet raad met de meest uiteenlopende vragen en voldoet aan de hoogste eisen. Nauwkeurig en kwaliteitsbewust. Het internationaal opererende familiebedrijf heeft 750 medewerkers, waarvan er zo'n 450 op het hoofdkantoor in Bielefeld, Duitsland werkzaam zijn, en wordt geleid door Wolf D. Meier-Scheuven en Thorsten Meier. Zijn internationale klanten biedt BOGE met een groot aantal verkoopbureaus en dochterondernemingen een uitgebreide service. De onderneming levert haar producten en systemen in meer dan 120 landen over de hele wereld.

BOGE-contactpersoon

Telefon: +49 521 52810-1030